Life in Toronto

23 september 2018 - Toronto, Canada

Hoihoi! Het is alweer een tijdje sinds mijn laatste blog, dus zeker tijd voor een nieuwe :)

Ik zit inmiddels alweer drie weken in mijn nieuwe kamer. Ik heb een mooie ruime kamer, erg blij mee dus. Het gebouw zelf is redelijk oud en dus niet heel mooi, maar het is echt de perfecte locatie met een prachtig uitzicht vanaf het dakterras op de 22ste verdieping. Ook is het erg leuk dat bijna alle exchange students in dit gebouw wonen, dus erg makkelijk om met elkaar wat te doen.

Mijn eerste schooldag was op 4 september. Natuurlijk veel te vroeg weggegaan om het goede lokaal te vinden, maar dat bleek veel makkelijker dan gedacht en uiteindelijk was ik er dus ook veel te vroeg. Maarja beter te vroeg dan te laat op je eerste dag :). De campus is erg groot, veel verschillende gebouwen en veel groter dan in Groningen. Erg makkelijk dat ik er lopend heen kan vanuit m'n huis, het is ongeveer 5 minuutjes lopen.

De vakken die ik volg zijn Purchasing and Supply Management, Introduction to Managerial Economics, Booms, busts, panics and manias, the Geography of Toronto en Spaans. Tot nu toe denk ik dat ik de goede keuzes heb gemaakt, ik vind vooral the Geography of Toronto erg leuk omdat je veel leert over de stad zelf.

Ik heb ook al redelijk wat van de stad gezien. Vandaag ben ik met wat vrienden naar het Distillery District geweest in Old Town Toronto. Daar zijn veel oude gebouwen waar nu allemaal restaurantjes en winkeltjes in zitten. Heel leuk. Vorig weekend zijn we naar de Niagara Falls geweest. Ik was er al met Ilse geweest maar ik vond het wel leuk om het nog een keer te zien. Ook hebben we dit keer de boottocht gedaan, erg indrukwekkend! Allemaal de roze poncho's aan wat ook echt wel nodig was, want we werden redelijk nat. Gelukkig heeft m'n telefoon het overleeft :) Ook zijn we naar de Toronto Islands geweest. Het was nog zomers weer dus de perfecte plek om daar nog even van te genieten. De eilandjes zijn echt een mooie rustige plek, met een prachtig uitzicht over de skyline van Toronto. Dat leverde dus weer mooie plaatjes op.

Ook heb ik deze week samen met drie vrienden een tripje geboekt naar New York! We hebben binnenkort een week vrij dus van 5-10 oktober gaan we erheen. Nu al superveel zin in!!

1. Ellen:
    24 september 2018
    Prachtig hoor, zo te horen heb je het goed naar de zin. Geniet ervan!
  2. Janny van Bockel:
    24 september 2018
    Klinkt goed allemaal! Veel plezier, en succes met de studie, groetjes!
  3. Gerrit Attema:
    24 september 2018
    Fijn dat het zo goed gaat en ons op de hoogte houd.
    Veel plezier.