San Francisco!

21 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo vanuit San Francisco! Vrijdag na een lange vlucht hier aangekomen.

Voor zaterdag stond de Golden Gate Bridge op het programma. Fietsen gehuurd, een helm erbij gekregen maar die toch maar weer teruggebracht want daar hebben wij Nederlanders niks aan. We besloten de lange route te nemen door Golden Gate Park. Deze route bleek ook erg lang en we kwamen er ook gelijk achter dat San Francisco erg heuvelachtig is. Best zwaar dus. Golden Gate Park uitgefietst naar Ocean Beach, waar we onderweg nog een echte Dutch windmill tegenkwamen. Op Ocean Beach zelf was niet veel te beleven dus we zijn weer teruggefietst naar Golden Gate park om daar te lunchen. Daarna door naar de brug. Bergopwaarts en een verkeerde afslag maar daar was hij dan toch: de Golden Gate Bridge! Eerst was helaas alleen de onderkant te zien omdat de rest verdween in de mist. Eenmaal op de brug werd het steeds frisser en waaide het enorm hard. Wel heel speciaal om eroverheen te fietsen. Natuurlijk wil je nog wat foto's maken op de brug maar dat is niet zo'n goed idee want dan beginnen alle andere fietsen naar je te schreeuwen. Aan de andere kant van de brug begon het weer op te klaren en konden we de eerste pilaar helemaal zien. Veel foto's gemaakt dus. Daarna door gefietst naar Sausolito, een mooi klein dorpje van waar we de ferry terug naar San Francisco hebben genomen. Vanaf de ferry konden we de brug niet eens meer zien, hij was helemaal in de mist verdwenen. We hadden dus het juiste moment uitgekozen. Ook nog Alcatraz Island kunnen zien. Een zeer geslaagde dag.

Zondag zijn we naar Fisherman's Wharf en Pier 39 geweest. We gingen hier naartoe met de world famous Cable Car, waar we maar liefst een uur voor in de rij hebben gestaan. Maar het was een erg leuk treintje met mooie uitzichten dus het was het wachten wel waard. Winkeltjes kijken, souvenirtjes kopen. Fish & chips gegeten en even bij de zeeleeuwen langs geweest. Die maakten veel kabaal, grappig om te zien hoe ze daar vertoeven. Daarna naar Lombard Street geweest, een kronkelend straatje wat wel leuk is om te zien.

Vandaag zijn we naar Oakland geweest. Heel anders dan San Francisco, met veel minder toeristen. Even in het city center geweest, naar Jack London Square en vervolgens naar Lake Merritt. Na de lunch zijn we weer teruggegaan naar San Francisco, naar de City Hall. Om er te komen moet je eerst door een buurt met zwervers en andere aparte types, maar dan kom je wel bij een mooi gebouw uit. Wat gelijk opviel waren alle (Aziatische) bruidsparen die er rondlopen, blijkbaar een populaire plek. De City Hall zelf is een erg mooi gebouw. Daarna nog naar Union Square geweest.

Morgen de laatste dag in San Francisco en daarna naar Las Vegas!

1. Ellen:
    21 augustus 2018
    Al veel gezien dus. Klinkt allemaal reuze leuk. Nog veel plezier met zijn tweetjes!